Appreciative Inquiry Magazine
AI Magazines worden voor en door AI practitioners en geïnteresseerden gemaakt. AI Magazine biedt een verkenningstocht van gezamenlijk onderzoeken, uitwisselen, verbeelden en vernieuwing creëren.
AI Magazine – 7
Gepubliceerd in oktober 2017
Sport Impact: inzet op waardecreatie en maatschappelijk rendement

AIM0701 Voorwoord – Waarderen van sport
AIM0702 SandraMeeuwsen – Sportimpact
AIM0703 AlicePereboom – Welk toekomstbeeld wensen we onze kinderen
AIM0704 MvanMarrewijk – Maatschappelijke initiatieven in Rotterdam
AIM0705 CarolineKeijzer – Altijd in beweging
AIM0706 SanneAbrahams – Verzekerd Bewegen
AIM0707 PeterScholten-Als je de waarde niet kent kun je die ook niet communiceren
AI Magazine – 6
Gepubliceerd in maart 2017
Incompany Den Haag

AI Magazine – 5
Gepubliceerd in oktober 2015

AIM 0501 – AI100:3 Actieleergang
AIM 0502 – Waarderend verbinden in Joburg
AIM 0503 – AI-opener in Waddinxveen
AIM 0504 – Waarderend verdwalen
AIM 0505 – Leiderschap in beweging
AIM 0506 – Boekrecentie The Wave
AIM 0507 – WAIC2015 en Onderwijs
AIM 0508 – Veranderen van cultuur
AIM 0509 – AI in de tuin
AIM 0510 – Waarderend leidinggeven
AI Magazine – 4
Gepubliceerd in december 2013

AI Magazine – 3 – WAIC Gent
Gepubliceerd in juni 2012

AIM-0309 – Keynote Gergen en Zandzee
AIM-0310 – Keynote Whitney
AIM-0311 – Keynote van Egmond
AIM-0312 – Harvesting words & concepts
AIM-0313 – Keynotes of Bukashe & Barros
AIM-0314 – Keynotes of Bushe & Fry
AIM-0315 – Keynote Bormans
AIM-0316 – Participants portraits
AIM-0317 – Closing process
AIM-0318 – Retrospection by Bouwen
AI Magazine – 2
Gepubliceerd in juni 2011

AI Magazine – 1
Gepubliceerd in juni 2010

AI Magazines zijn tot stand gekomen door de inspirerende en hechte samenwerking tussen Belgische en Nederlandse AI-ambassadeurs.
Mensen als Annet van de Wetering, Jeannette Schonewille en Griet Bouwen zijn bij verschillende nummers betrokken geweest.
Cees Hoogendijk en Marcel van Marrewijk hebben in verschillende rollen aan alle AI Magazines die dusver zijn verschenen bijgedragen.
Vanaf voorjaar 2017 coördineert Marcel de nieuwe initiatieven die tot weer nieuwe constructieve magazines zullen leiden.
Marcel van Marrewijk is lector Moderne Bedrijfskunde, en in dit nieuwe vakgebied spelen positive change en Apprecitaive Inquiry een centrale rol.
Het regelmatig verschijnen van AI Magazines dragen bij aan de noodzakelijke transformatie naar een meer inclusieve, participatieve samenleving.